sábado, 12 de mayo de 2018

Scratch

Condicions del treball:

Valoració del programa:

El programa que hem utilitzat es Scratch. 

 Scratch és usat per estudiants, escolars, professors i pares per a crear animacions de forma senzilla i servir de trampolí cap al més avançat món de la programación.Scratch permet als usuaris usar programació dirigida per esdeveniments amb múltiples objectes actius cridats sprites. Els sprites poden pintar-se com a gràfics vectorials o mapa de bits, des de la pròpia web de Scratch usant un simple editor que és part del projecte, o poden també importar-se des de fonts externes incloent webcams.
Ordenes

M'ha parexcut un programa molt complet i  excel ferramenta per a crear animacions;concretamte crec que es una molt bon programa per a crea jocs

L'únic problema que li veig és que no hi ha una ajuda efectiva per a saber totes les funcions que es poden utilizar.La gamma defuncions és molt àmplia però l'ajuda del programa per a conéixer el seu funció és roïna o nul·la.


Valoració del treball proposat: 



M'ha paregut un treball molt divertit. .Aquest és el treball que mes m'ha agradat del curs amb les infografies  ja que s'ix de la rutina y, com en les infografies ,ens permet utilitzar la nostra creativitat a l'hora de treballar a diferencia de treballs com Excel en l'evaluació anterior en el que tot és molt més mecànic. 

Ademés és relativament senzill i et permet fer moltes cosas.Sin dubte ha sigut un treball que no em molestaria repetir.


Diari de sesions:

Les primera classe la utilitzem per a crear un compte en Scratch i comencem amb el primer exercici de pruebas.Tuvimos que fer 4 exercicis de prova però com em sobre temps pot fer 5 exercicis de prova. Durant les proves no vaig tindre pràcticament cap problema ja que les guies estan molt completes.

  •  La primera prova que vaig triar va ser una en què havíem de crear un ball per a ells només havíem de canviar contínuament la disfressa del personatge perquè es creara la il·lusió que ballava. 

  • La segona prova va ser una en els que els personatges  que tenien que parlar amb l'ordre de "decir... en x segundos "

  • La tercera prova va ser un joc e que tenies que fer que una canasta arreplagar altre objecte.
  • La quarta  prova va ser l'animació d'una paraula.Animant cada lletra de manera diferent.
  • La quinta va ser un joc com el Atari Breakout.


Una vegada acabades comencem a fer el primer exercici.



Comencem el Bloc 1 d'exercicis 

Exercici 1 

El pirmer exercici consistia en el fet que l'objecte dibuixara un quadrat , i encara que havia practicat de mes no havia fet cap exercici amb llapis pel que vaig haver de mirar la guia d'ayuda.Para això tènia que donar-li l'orde d'avançar x passos i girar 90 gardos 
 
Exercici 2 

Era pràcticament igual que el primer però calia dibuixar una triangulo.Las ordenes eren les mateixes però canviant el nombre de graus. 

Exercici 3 

Havia que repetir el procediment del primer i del segon i dibuixar una casa. 


Continuem amb el Bloc 2 d'exercicis. 


Exercici 4 

Consistia a dibuixar el recoorido d'un objecte per uns carrers, l'única dificultat afegida que tènia este exercici per a mon era adaptar el mapa a la pantalla .Crear el recoorrido no va tindre major dificulta que repetir el mateix procediment en què en els exercicis anteriors però girant per a costats oposats.

Exercici 5 


Consistia a fer que un personatge creuara el carrer i que canviara el semáforo.El oroblema que vam tindre tant carla com jo va ser que no pensem bé en com canviava el semàfor i en compte d'enecnderse una altra llum ,cambiamos la llum d'un color a un altre: (però Ricardo com a bona persona que és ho va aceptar :)

Un altre problema va ser que en la imatge la carrera estava en diagonal i perquè avançara en el sentit de la carretera vaig haver de girar l'objecte 15 graus .


 Bloc 3 

Exercici 6 


Havíem de tindre dos peixos que es mogueren de manera aleatòria sense anar en esbossa recta i un carranc que caminarà pel fons. 

El problema principal durant este exercici va ser que intente que cada peix isquera d'un costat de la pantalla i un d'ells només nadava per a atrás,me cost un classe sencera aconseguir que nadara com un peix normal.Para això vaig haver de fer que avançar en diagonal fins al costat oposat de la pantalla i una vegada allí repetir les ordenes que seguir el primer peix.
 
Exercici 7 

Havíem de crear una història e la que canviàrem d'escenari i va ser prou fàcil , l'única cosa un poc mas complicat va ser que a l'haver de posar personatges darrere d'un objecte que pertanyia la fons vaig haver de crear un objecte que fóra igual al fons i retallar el sobrante.Para que cada objecte es mantinguera en el seu lloc i desapareguera quan canviem de fons vaig haver d'utilitzar "Enviar mensaje""Al rebre mensaje"

 Bloc 4
Exercici 8

 Consistia a crear una conversació entre l'ordinador i nosaltres en el que havien d'aparéixer una sèrie de preguntes .Aunque era la primera vegada que utilitzava les ferramentes de resposta una vegada vam entendre el procediment que seguixen les ordenes "resposta" fue molt senzill.




Exercici 9

 Per a este va exercir teníem que interactuar un altre vegada amb l'ordenat  però esta vegada vam haver d'utilitzar l'herrramienta de crear variables per primera vegada

"Creguem les variables base , altura , àrea i perímetre perquè les respostes foren basant-se en les dades que ens havia preguntat amb l'orden "resposta"

 Saber com es creaven bé les ordenes incloent les variables va ser el més complicat de l'exercici però una vegada fet va ser fàcil de seguir tots la passos que s'ha de seguir de l'exercici. 

Bloc 5
Ejercicio10 
En aquest exercici havíem de crear un laberint en què un objecte , preferiblement un animal es moguera amb els controls de les fletxes del teclat i en el camí aconseguira recompenses i al xocar-se rebera una penalització . 

Primer doní l'orde de moure's 10 passos cada vegada que es tocaren les fletxes i depén de la fletxa girava uns graus per a seguir el sentit de la mateixa. 

Creu una variable de punts perquè sumara quan tocara el peix i restara cada vegada que tocara un borde. 

Exercici 11 

Consistia a crear una coversació en la que nosaltes haguérem d'endevinar un numero que l'ordinador eligeix al azar.

En aquets vaig tenir molts problemes perque el vaig fer amb ordres condicional y variables

Primerament vaig intertar ferho amb l'ordre si-no pero no funcionava l'ordre de la variable intentos , finalmete el vaig solucion amb tres condicionals de "si entonces" en detriment a "Si...No..."


 



Treball:
 

























No hay comentarios:

Publicar un comentario